Selkokieli

Saksofoni ja saksofonistin kädet.

Tapahtuman esittely

Tampere Jazz Happening on neljän päivän musiikkitapahtuma. Se järjestetään joka vuosi lokakuun ja marraskuun vaihteessa. Tapahtumassa soitetaan monenlaista jazzmusiikkia. Tapahtuma sopii myös niille, jotka eivät tunne jazzia ennestään. Voit tutustua ohjelmaan ja kuunnella musiikkia artistien sivuilla. Klikkaa yhtyeen kuvaa tai nimeä ohjelmasivulla.

Tapahtumapaikat

Vuonna 2025 konsertit järjestetään Paja Kongressissa, Telakalla ja Tampere-talossa. Kaikki paikat ovat Tullin alueella Tampereella. Paja Kongressissa ja Tampere-talossa esiintyvät kansainväliset artistit. Telakalla esiintyvät suomalaiset yhtyeet. Torstaina on myös elokuvanäytös. Se on elokuvateatteri Niagarassa. Infosivulta löydät osoitteet, saapumisohjeet ja esteettömyystiedot.

Paja Kongressi

  • Sisäänkäynti Ratapihankadulta.
  • Istumapaikat. Voit valita paikan vapaasti. Katsomon reunoilla voi myös seistä.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus.
  • Tilassa on kahvila-baari. Samassa rakennuksessa on myös ravintola Grill It ja Paja Bar.
  • Narikka (vaatesäilö) sisältyy lipun hintaan.
  • Voit ostaa festivaalituotteita ja korvatulppia.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 45 minuuttia.

Telakka

  • Sisäänkäynti terassin kautta Tullikamarin aukiolta.
  • Istumapaikat pöytien ääressä. Voit valita paikan vapaasti. Myös seisomapaikkoja.
  • Paikat täyttyvät nopeasti – tule ajoissa, jos haluat istua.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus.
  • Juomia saa baaritiskiltä.
  • Tilassa on ravintola. Keittiö on auki klo 20.45 asti. Sunnuntaina keittiö sulkeutuu klo 19.45.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 30 minuuttia.

Tampere-talo

  • Sisäänkäynti Yliopistonkadulta.
  • Maksullinen ja maksuton vaatesäilö.
  • Konserttitilaisuus on 2. kerroksen Pienessä salissa.
  • Istumapaikat. Voit valita paikan vapaasti.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus.
  • Lämpiössä on kahvila-baari. Voit ostaa pientä syötävää ja juomia.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 45 minuuttia.

Niagara

  • Sisäänkäynti Kehräsaaren sisäpihalta.
  • Lipunmyynti aukeaa puoli tuntia ennen näytöstä.
  • Voit valita istumapaikan vapaasti.
  • Elokuvan ohjaaja on paikalla. Häntä haastatellaan elokuvan jälkeen. Voit jäädä kuuntelemaan haastattelua. Voit myös lähteä heti, kun elokuva loppuu.

Aikataulu

Tapahtumassa on yhdeksän tilaisuutta:
Torstai:
Elokuvanäytös elokuvateatteri Niagarassa klo 18.15–19.45.
Avajaiskonsertti Telakalla klo 21–22 (1 esiintyjä). Vapaa pääsy.
Perjantai:
Paja Kongressissa iltatilaisuus klo 19–00.30 (4 esiintyjää)
Telakalla iltatilaisuus klo 21–01.00 (3 esiintyjää)
Lauantai:
Paja Kongressissa päivätilaisuus klo 14–18.30 ja iltakonsertti klo 20–00.30 (3 esiintyjää molemmissa)
Telakalla iltatilaisuus klo 21–01.00 (3 esiintyjää)
Sunnuntai:
Tampere-talossa päivätilaisuus klo 14–18.30 (3 esiintyjää)
Päätöskonsertti Telakalla klo 20–21 (1 esiintyjä). Vapaa pääsy.
Ovet avataan tuntia ennen tilaisuuksien alkua.

Yksi lippu = yksi tilaisuus

Hinnat

Voit ostaa yksittäisiä lippuja tai festivaalipassin. Festivaalipassilla pääset kaikkiin konsertteihin.

Liput myy Tiketti (linkki vie ulkopuoliselle sivulle). Sunnuntain Tampere-talon konserttiin voi ostaa lippuja myös Tampere-talosta (linkki vie ulkopuoliselle sivulle) ja Lippu.fi-verkkosivulta (linkki vie ulkopuoliselle sivulle).

Elokuvanäytöksen liput myy Niagara (linkki vie ulkopuoliselle sivulle).

Torstain ja sunnuntain konsertteihin Telakalla on vapaa pääsy.

Lisätietoja

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä:
Sähköposti: music@tampere.fi
Puhelin: 040 647 5760
Autamme mielellämme!