Selkokieli

Festivaaliopas ensikertalaiselle

Saksofoni ja saksofonistin kädet.

Tapahtuman esittely

Tampere Jazz Happening on musiikkitapahtuma. Se järjestetään joka vuosi lokakuun ja marraskuun vaihteessa. Tapahtumassa soitetaan monenlaista jazzmusiikkia.  Voit tutustua ohjelmaan ja kuunnella musiikkia artistien sivuilla. Klikkaa yhtyeen kuvaa tai nimeä ohjelmasivulla.

Tapahtumapaikat

Vuonna 2025 konsertit järjestetään Pakkahuoneella, Telakalla ja Klubilla. Kaikki paikat ovat Tullin alueella Tampereella. Pakkahuoneella ja Klubilla esiintyvät kansainväliset artistit. Telakalla esiintyvät suomalaiset yhtyeet.

Pakkahuone

  • Sisäänkäynti on Tullikamarinaukiolla.
  • Ulkovaatteet jätetään narikkaan eli vaatesäilöön.
  • Konserttisalissa on istumakatsomo. Voit valita paikkasi itse.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus. Voit keskustella taukojen aikana. Jos haluat keskustella konsertin aikana, voit siirtyä konserttisalin takaosasta ravintolan (Klubi) puolelle.
  • Klubilla on myynnissä ruokaa ja juomia.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 45 minuuttia.

Telakka

  • Sisäänkäynti terassin kautta Tullikamarin aukiolta.
  • Istumapaikat pöytien ääressä. Voit valita paikan vapaasti. Myös seisomapaikkoja.
  • Paikat täyttyvät nopeasti – tule ajoissa, jos haluat istua.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus.
  • Juomia saa baaritiskiltä.
  • Tilassa on ravintola. Keittiö on auki kello 20.45 asti. Sunnuntaina keittiö sulkeutuu kello 19.45.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 30 minuuttia.

Klubi

  • Sisäänkäynti on Itsenäisyydenkadulla.
  • Ulkovaatteet jätetään narikkaan eli vaatesäilöön.
  • Tilassa on istumapaikkoja, seisomapaikkoja ja tanssilattia.
  • Esitysten aikana on hiljaisuus. Voit keskustella taukojen aikana. Baaritiskin edessä on tila, jossa voi keskustella rauhallisesti myös konserttien aikana.
  • Juomia saa baaritiskiltä.
  • Konsertit kestävät 60 minuuttia. Tauot kestävät 30 minuuttia.

Aikataulu

Tapahtumassa on 8 tilaisuutta.

Torstai

  • Avajaiskonsertti Klubilla (3 yhtyettä)

Perjantai

  • Pakkahuoneen iltatilaisuus (3 yhtyettä ja Yrjö-palkinnon jako. Myös palkinnon voittaja esiintyy lyhyesti.)
  • Telakan iltatilaisuus (3 yhtyettä)

Lauantai

  • Pakkahuoneen päivätilaisuus (3 yhtyettä)
  • Pakkahuoneen iltatilaisuus (3 yhtyettä)
  • Telakan iltatilaisuus (3 yhtyettä)

Sunnuntai

  • Pakkahuoneen päivätilaisuus (3 yhtyettä)
  • Päätöskonsertti Telakalla (1 yhtye)

Ovet avataan tuntia ennen tilaisuuksien alkua.

Hinnat

Lipunmyynti alkaa syyskuussa.

Lisätietoja

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä:
Sähköposti: music@tampere.fi
Puhelin: 040 647 5760
Autamme mielellämme!